Saturday, December 28, 2013

Warmth, both physical and of the spirit


One of my favorite young adults gifted me with a “gimmick” – one that I tried out two days later sitting in front of the television.


Although I can’t explain the physical process (or rather probably chemical), this is a wonderful hot water bottle! One presses on the small metallic circle inside the bottle and crystals form slowly over the next 30 minutes (that’s what they say – the heat actually lasted a lot longer). Totally re-usable, one has only to plop it into hot water for 20 minutes or so to re-dissolve the crystals – and Voilà ready for the next use.

But it isn’t just the physical warmth, it is the warmth I feel every time I see it and think of the person who gave it to me! Long may both continue to function.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
La chaleur: à la fois physique et de l'esprit.
Une de mes jeunes personnes préférées m'a donné un "truc" pour Noël. Un truc que j'ai testé devant la télévision quelques jours après. 
Malgré le fait que je n'arrive pas à expliquer le processus physique (ou plutôt chimique), cela marche à merveille. Pendant 30 minutes (ce qu'ils disent sur les instructions, mais en réalité c'était plus long) une bonne chaleur vous chauffe : les cristaux se forment lentement.
Et c'est réutilisable! On a simplement besoin de la laisser chauffer pendant une vingtaine de minutes dans un bain-marie pour que les cristaux se soient dissouts et le tout peut recommencer.
Toutefois, ce n'est pas seulement la chaleur physique que cette bouillotte me procure, mais bien le soleil dans mon coeur lorsque je pense à la personne qui me l'a donné - que tous les deux puissent continuer longtemps à me chauffer!

No comments:

Post a Comment